کد خبر: ۵۲۶۹۵۸
زمان انتشار: ۱۰:۱۵     ۳۱ خرداد ۱۴۰۲
جواد نکونام در اولین اقدام قصد دارد یک مهاجم نوک خارجی به همراه یک وینگر دیگر خارجی را برای استقلال جذب کند.

به گزارش پایگاه خبری 598، تیم فوتبال استقلال سرانجام روز گذشته از سرمربی جدید خود رونمایی کرده و بر این اساس و مطابق با انتظار هواداران این تیم بالاخره جواد نکونام به‌عنوان سرمربی جدید آبی‌پوشان هدایت این تیم را عهده‌دار شد.

نکونام فصل گذشته هدایت تیم فولادخوزستان را عهده‌دار بوده و پیش از آن هم سابقه مربیگری در تیم‌های نساجی‌مازندران و خونه‌به‌خونه بابل را در کارنامه خود داشت. کاپیتان پیشین تیم ملی ایران که رکورددار بازی ملی در فوتبال ایران به‌شمار می‌رود همچنین در فولاد یک قهرمانی در جام حذفی و یک قهرمانی در سوپرجام را به‌دست آورد و نساجی را هم از لیگ دسته اول به لیگ برتر رساند. نکته قابل توجه اینکه هر دوی این قهرمانی‌ها با شکست دادن تیم‌های استقلال و پرسپولیس حاصل شده بود.

نکونام در دوران بازیگری خود مدتی هم در استقلال توپ زد و در فصل دوازدهم که استقلال عنوان قهرمانی را به‌دست آورده بود، نکونام از اوساسونا به ایران آمده و پیراهن استقلال را بر تن کرد. در سال دوم اما نکونام بعد از اختلافاتی که با امیر قلعه‌نویی پیدا کرد از استقلال جدا شد و سپس در تیم‌های الکویت، سایپا و العربی‌قطر بازی کرد.

در این خصوص طی روزهای گذشته این‌طور شنیده می‌شد که همین اختلاف‌نظر بین قلعه‌نویی با نکونام باعث شده است تا سرمربی تیم ملی اجازه هدایت استقلال توسط نکونام را ندهد، این در صورتی است که اگر این مساله صحت هم داشت، با توجه به شنیده‌ها کمترین نقش را ایفا کرده و سایر مسائل باعث شد تا جواد دیرتر از حد معمول به نیمکت آبی‌های پایتخت برسد.

حالا و بر همین اساس با انتخاب نکونام این فرصت به‌وجود آمده است تا رکورددار بازی ملی در فوتبال ایران که سال‌ها نیز در لالیگا بازی کرده با ساختن استقلالی نوین، هواداران این تیم را از وضعیت نگرانی و ناکامی‌های فصل گذشته نجات داده و دوباره بعد از یک فصل، به جایگاه مدنظر هواداران استقلال برگرداند.

پرواضح است که با وضعیتی که نکونام به استقلال پیوست و فاصله زمانی که طی شد، حالا توقعات از وی به‌شدت بالا رفته و این درحالی است که اگر او قاعده بازی در تمامی ابعاد را به‌درستی پیش ببرد و تمام ذهن خود را برای موفقیت استقلال به مسائل فنی معطوف کند، هواداران آبی فقط به قهرمانی‌های داخلی بسنده نکرده و با سرمربی محبوب خود به فتح قله‌های آسیایی نیز چشم خواهند داشت.

نقشه‌های جواد برای استقلال

درصورتی‌که ساپینتو در استقلال ماندگار می‌شد طبق برنامه‌ریزی‌های قبلی قرار بود تا این تیم در ۴ پست تقویت شود. با این حال بعد از جدایی سرمربی پرتغالی و بازگشت نکونام به استقلال، حالا این چهره نقشه‌های جدیدی را برای تقویت استقلال در فصل جدید تدارک دیده است. درواقع نکونام برای بستن تیمی مقتدر، از راس تا به ذیل را مدنظر قرار داده و قرار است در تمامی پست‌های مختلف شاهد تغییرات در استقلال فصل بیست‌وسوم باشیم.

بر همین اساس همان‌طور که پیش از این خبر داده بودیم باید منتظر جدایی سیدحسین حسینی از درون دروازه استقلال بعد از حدود یک‌دهه باشیم، این درحالی است که از پورحمیدی و اخباری به‌عنوان گلرهای بعدی این تیم نام برده می‌شود. طبق شنیده‌ها در درون دروازه تا حدودی از بین گزینه‌های داخلی فعلا اخباری مدنظر نکونام است اما شنیده‌ها حکایت از آن دارد که نکونام چند گلر خارجی را زیر نظر گرفته و درصورتی‌که مذاکره با این نفرات راه به جایی نبرد در آن زمان مذاکرات با اخباری به‌صورت جدی دنبال خواهد شد.

همچنین از روبرتو تورس، عارف آغاسی، یاسین سلمانی، امیرحسین حسین‌زاده، رضا اسدی و مسعود ریگی نیز به‌عنوان لیست ورودی نکونام برای استقلال نام برده می‌شود، این درحالی است یک مهاجم نوک خارجی نیز مدنظر سرمربی جدید آبی‌هاست تا او را برای فصل جدید به‌خدمت بگیرد.

سال گذشته استقلال با وجود مهاجمان بی‌شماری که داشت در خط حمله مشکلات زیادی داشت تا جایی که بیشتر بار گلزنی این تیم روی دوش وینگرهای بوشهری این تیم قرار گرفته و از خیلی از گلزنی مهاجمان نوک استقلال در فصل بیست‌ودوم خبری نبود.

به همین منظور نکونام در اولین اقدام قصد دارد یک مهاجم نوک خارجی به همراه یک وینگر دیگر خارجی را جذب کرده که از تورس به‌عنوان بازیکن خارجی دوم یاد می‌شود. البته پیش از این درباره تورس این‌طور نوشته بودیم که این بازیکن به‌خاطر مشکلات خانوادگی فولاد را ترک کرده و بعید است برای فصل بعدی این تیم را به‌عنوان مقصد بعدی انتخاب کند. اما با حضور نکونام در استقلال و پیشنهاد دوباره به وی، این احتمال وجود دارد تا با راضی کردن تورس، یک بار دیگر بازیکن سابق اوساسونا راهی ایران شده و این بار در تهران پیراهن آبی را بر تن کند.

شیری در لیست نکونام نیست

درخصوص سایر بازیکنانی که از استقلال جدا می‌شوند طبق شنیده‌ها ابتدا قرار است لیست خرید این تیم به‌صورت جدی دنبال شده و با قطعی شدن هریک از خریدهای این تیم، بازیکنانی که مدنظر سرمربی جدید آبی‌ها نیستند به مرور از استقلال جدا شوند، این در شرایطی است که شنیده می‌شود با جذب احتمالی عارف آغاسی، عارف غلامی که قرارداد وی نیز به پایان رسیده و سال گذشته در راه تمدید قرارداد خود مشکلات زیادی را ایجاد کرد به احتمال زیاد از استقلال جدا خواهد شد. بر این اساس بازیکنانی مانند زواری، شهباززاده، رمضانی، امیرعلی صادقی، مهدی‌پور، علیرضا رضایی، حامدی‌فر و یکی دو چهره دیگر که از آنها به‌عنوان خروجی‌های استقلال نام برده می‌شود تا جذب بازیکنان جدید با قطعیت نمی‌توان درباره جدایی این نفرات به صحبت پرداخت.

همچنین طبق شنیده‌ها، محمد نادری نیز مورد توجه کادرفنی نکونام قرار گرفته و درصورتی‌که منعی برای بستن قرارداد با وی وجود نداشته باشد، احتمالا مذاکرات با این بازیکن نیز آغاز خواهد شد. از سوی دیگر برخی منابع خبری از جذب بازیکنانی مانند مهدی شیری و چند بازیکن دیگر از فولاد مانند بوحمدان خبر می‌دهند که درباره جذب شیری، این خبر منتفی بوده اما درباره سایر بازیکنان باید منتظر اظهارنظر رسمی نکونام باقی ماند.

با معارفه جواد نکونام به‌عنوان سرمربی استقلال، این تیم تمرینات خود را به‌منظور حضور پرقدرت در فصل جدید رقابت‌های لیگ برتر از هفته آینده استارت زده و طبق برنامه اعلامی از سوی سرمربی جدید آبی‌ها، این تیم به‌منظور برگزاری اردویی تدارکاتی راهی کشور ترکیه خواهد شد.

 
منبع: روزنامه فرهیختگان
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها